معرفی وبلاگ
با سلام خدمت شما خوبان من دانشجویی هستم که میخوام با این وبلاگ یجوری حقی که استفاده علمم جهت ترویج فرهنگ آقا امام زمان و ائمه معصوم و کشورم ایران ادا کنم بخاطر همین اسم وبلاگ گذاشتم دینی و ملی نظر بدهید ممنون
طراح قالب
Tebyan
معرفي كتاب امام هادي ع
پنج شنبه 4 3 1391 17:56

 

فرهنگ جامع سخنان امام هادي (ع)

امام هادي (ع) دهمين امام معصوم است و نام مبارك او علي ،فرزند محمد جواد (ع) و لقب او هادي است . وي كسي است كه خدا او را براي رهبري اين امت و هدايت بندگان و اصلاح امور آدميان برگزيد.

زندگي امام هادي (ع) سرشار از پايداري در راه حق و عدم تزلزل در حوادث پر تلاطم روزگارش بوده است . او در خط مستقيم سيره و هدايت پيامبر اكرم (ص) حركت كرد و با عشق به راه او كه راه خداست زيست و در اين راه سختيها و رنج هاي بسياري از طاغوت هاي عصر خود ديد و تحمل كرد.متوكل عباسي بر آزار و شكستن حرمتش اصرار فراوان داشت ،ظلم و بي احترامي به امامي كه به اعتراف همه راويان ،از دانش بي نظير الهي برخوردار و داناترين مردم به معارف بلند الهي و قرآني و نيز در زمينه اخلاق و سلوك الهي ،در عصر خود بوده است.

چنان نيست كه شيعه ،اماماني از خاندان پيامبر را كوركورانه تقديس كند ،بلكه با مستندات  و ادله محكمي كه در اختيار دارد ،پيروي از ايشان را برگزيده است.ايمان شيعه ،بلكه ايمان همه مسلمانان به وجوب مودت اهل بيت (ع) ،از عمق معارف اسلام و ژرفاي رسالت او گرفته شده است . اين فرموده ي خداي سبحان درباره ي اهل بيت (ع) كه « قل لا أسئلكم عليه اجراً الا المودة في القربي » ، هر مسلماني را ملزم مي كند به ريسمان مودت و محبت ايشان چنگ زند تا از هر گونه انحراف و گمراهي در امان بماند. شگفت اينكه هيچ امامي از خاندان پيامبر را نمي بينيم كه زندگي اش در امن و آسودگي سپري شده باشد. بلكه برعكس ،به جرم پايداري در راه خدا سخت ترين و گاهي وحشتناك ترين ستمهاي طواغيت عصر خود را به جان خريده و سرانجام يا به قتل رسيده و يا مسموم شده اند.

زندگي امام هادي (ع) سرشار از پايداري در راه حق و عدم تزلزل در حوادث پر تلاطم روزگارش بوده است . او در خط مستقيم سيره و هدايت پيامبر اكرم (ص) حركت كرد و با عشق به راه او كه راه خداست زيست و در اين راه سختيها و رنج هاي بسياري از طاغوت هاي عصر خود ديد و تحمل كرد.

 

كتاب حاضر بخشي از مستندات و ادله محكمي است كه با مطالعه آن، انسان به گوشه اي از عظمت امام هادي (ع) پي خواهد برد.اين اثر، ترجمه كتاب «موسوعة كلمات الامام الهادي(ع)» است كه به دو زبان فارسي و عربي منتشر شده و متن عربي احاديث در سمت راست و ترجمه فارسي آن در صفحه مقابل قرار گرفته است.

در مقدمه كتاب به موضوعاتي چون موضع امام هادي (ع) در برابر غارات و منحرفان، امام هادي (ع) و فتنه خلق قرآن، سخنان دانشمندان اهل سنّت درباره امام هادي (ع) و همچنين به روش كار كتاب اشاره شده است.

فصل اوّل كتاب در 8 بخش به مسائل اعتقادي پرداخته و به رواياتي از آن حضرت در باب توحيد و معرفت خدا، نبوّت، معجزات پيامبر اكرم (ص)، قرآن و تفسير و اهل بيت پيامبر (ص) پرداخته است. همچنين در اين فصل به شخصيت امام هادي (ع)، كرامات و معجزات حضرت و نيز سخنان حضرت درباره افراد اشاره شده است.

فصل دوّم كتاب در باب احكام است و به پانزده باب از ابواب فقهي اشاره نموده است.اين فصل به احكام طهارت، نماز، روزه، زكات، خمس، حجّ، تقيّه، نكاح و طلاق، وقف، شفعه و ضمان اچاره، وصيّت، حدود و خوردني ها و آشاميدني ها و صلب از كلمات امام اشاره دارد.

فرمايشات حضرت در باب مسائل اخلاقي زينت بخش فصل سوّم كتاب است. اندرزهاي امام، توبه نصوح، بدگماني، نماز شب، مال حرام و مركّب رئوس مطالب اين فصل مي باشند.

فصل چهارم كتاب نيز در دو بخش جداگانه به دعاها و زيارات منقول از حضرت اشاره دارد. دعاهاي امام (ع) در اوقات شبانه روز، قنوت نماز، طلب فرزند، شفاي بيماران و علاج دردها و بالاخره فضيلت دعا در حرم سيد الشهداء (ع) مطالب بخش اوّل اين فصل است و در بخش دوّم به چگونگي زيارات ائمّه معصومين (عليهم السلام) و پاداش زيارت امامان و نيز زيارت جامعه كبيره اشاره شده است.

مشخصات كتاب

نويسنده :محمود شريفي ،سيدحسين سجادي‌تبار ، علي غلامي

مترجم:علي مويدي

ناشر:شركت چاپ و نشر بين‌الملل

تنظيم :مركز مشاوره


برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 60128
تعداد نوشته ها : 23
تعداد نظرات : 14
Rss